Au pair in Londen!

Central Londen

Op zaterdagochtend kreeg ik helaas het bericht dat de Nederlanse au pair waarmee ik naar Notting Hill zou gaan ziek was. Dus dan maar in mijn eentje naar Notting Hill. Bij de metro aangekomen, bleek dat ze aan het werk waren bij het metrostation waar ik eruit moest. Dit betekende dat ik een klein wandelingetje door kensington moest maken om bij Notting Hill te komen. Met het mooie weer was het geen straf en ik heb alle mooie (en dure) huizen kunnen bekijken. Aan de steeds groter wordende horde mensen kon ik merken dat ik dichterbij de bekendste straat van Notting Hill kwam, portobello road. Op deze straat zijn er allemaal antiekwinkeltjes en vintageshops. Door de drukte was het bijna niet te doen om alles rustig te bekijken, dus ik ben een relatief snel doorheen gelopen. Hierna besloot ik om nog wat door de rest van Notting Hill te lopen en kwam ik uiteindelijk terecht in de Kensington Gardens en Hyde park.

Op zondag was het nog mooier weer dan op zaterdag en ik had op internet gezien dat er een tudor tournament was bij de tower of London. Het tudor tournament hield in dat ridders ter paard elkaar proberen te raken met een houten lans. Afhankelijk waar ze de tegenstander raken, krijgen ze een bepaald aantal punten en degene met de meeste punten wint natuurlijk. Naast dit toernooi was er natuurlijk nog meer dan genoeg te zien, zoals de martelwerktuigen en de kroonjuwelen. Het was erg leuk om de geschiendenis van het koningshuis van engeland te zien en ik kon er dus ook makkelijker een dag mee vullen.

Vandaag was ik ook nog vrij, omdat de familie pas vanavond terug komt van hun vakantiehuisje. Het was wat bewolkt, dus ik besloot om vandaag maar eens wat musea te bewonderen. Maar voordat ik naar de musea ging, ging ik naar the changing of the horse guard. Het is minder bekend dan the changing of the guards bij buckingham palace, maar daardoor ook een stuk rustiger. Het eerste deel was leuk om te zien, maar daarna bleven ze een kwartier stilstaan. Toen ik daar achter kwam, ben ik maar wegegaan naar het museumdistrict. Als eerste ging ik naar het science museum met de tentoonstelling over craving. Naast deze tentoonstelling was er vanalles te bewonderen over alle technische vooruitgangen in de afgelopen 200 jaar. Mijn bezoek werd echter kort onderbroken door een ontruiming, maar daardoor heb ik wel the royal albert hall gezien! Na het science museum had ik nog wat tijd over en besloot ik naar het Natural History museum te gaan. Musea zijn hier namelijk grotendeels gratis, dus ik kan er naar zoveel gaan als ik wil. Hier heb ik na lang wachten de beroemde dino's bekeken en een hele hoop mineralen. Na al dit wandelen was ik echter best moe geworden en ik moet dus zeker nog een keer teruggaan om de rest te bewonderen.

Vandaag kreeg ik te horen dat de meiden vanavond naar hun vader gaan en daar tot donderdagochtend blijven. Ik ben morgen dus ook nog vrij, maar ik ben van plan om lekker thuis te blijven en uit te rusten. Woensdag ga ik met hun moeder mee naar haar kantoor om dingen uit te zoeken en de sorteren en donderdag mag ik de hele dag en avond weer op de meiden passen. En vrijdag gaan we dan met z'n allen naar hun vakantiehuisje in Norfolk! We blijven daar tot dinsdag en ik heb nog geen idee of ik wifi zal hebben. Dus als er complete radiostilte is vanaf vrijdag ligt het daar aan!

Reacties

Reacties

Opa en oma

Wij benijden je dat je zoveel mooie musea hebt kunnen zien.
Een leuk geschreven verslag!

Tessa Rietveld

Lieve Jacobine,

We zijn net terug van het ezelen en het kasteel en heb achter elkaar al je verslagen gelezen. Eniggg!! wat schrijf je leuk zeg. Heel beeldend. Ik geloof dat je een hele goede zet hebt gedaan om naar Londen te gaan. De musea zijn inderdaad verpletterend mooi , interessant en groot. Never a dull moment daar. Fijn dat je zoveel tijd hebt om rond te browsen in deze stad. JE komt er zeker nog een keer terug denk ik! dikke kus van mij en ik zal Kate ook je verslag laten lezen. Wordt ze later ook au pair!

René

een leerzame tijd, zo te lezen

jan van doremalen

leuke verhalen jacobine ben benieuws naar het vervolg

Jacqueline

Ik had graag met je mee willen gaan naar de musea in London!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active