Au pair in Londen!

4e week

Nog maar drie dagen te gaan en dan ga ik weer naar huis! Aan de ene kant heb ik heel veel zin om naar huis te gaan, maar ik voel me hier ook helemaal thuis en ik wil nog zoveel dingen doen/zien hier in londen. Maar eerst maar het verslag van deze week.

Woensdag was ik alleen thuis, omdat ze familie nog naar hun opa was. Ik besloot dat ik toch minimaal één keer moest hebben geshopt in Londen en pakte de metro om naar Westfield te gaan. Dit is een grote shoppingmall die overal in Engeland zit. Ze hebben er de normale winkels die je ook in Nederland in de winkelstraten ziet, maar ook alle designermerken. Dit levert dan ook een interessante mix op van winkelbezoekers. Eén winkel stond sowieso op mijn lijstje en dat was de Victoria Secret. Als vrouw moet je daar toch één keer in je leven geweest zijn. Ik ging naar de Victoria Secret Pink. Dit is zeg maar de jongere versie van de Victoria Secret en ze richten zich met hun kleding en lingerie vooral op studenten. Het is allemaal nog steeds best duur, maar beter te betalen dan Victoria Secret. Na lang rondgekeken te hebben, liep ik uiteindelijk naar buiten met het felbegeerde Victoria Secret tasje!

Op donderdag zou ik de hele dag op beide meiden passen. Toen ik 's ochtends boven kwam, bleek dat alleen de jongste terug was gekomen van hun opa. De oudste had toch haar arm gebroken na de val van het paard en was woensdagnacht naar de eerste hulp geweest. Daar hadden ze haar gegipst, maar ze moest nog wel die dag terugkomen om te kijken of alles goed was. Ik had daardoor alleen de jongste en ze mocht van haar moeder zelf verzinnen wat we gingen doen. Dit werd uiteindelijk Snakes and Ladders en lunchen bij de MacDonalds. Helaas regende het keihard toen we uit Snakes and Ladders kwamen en ik had geen paraplu bij me. We kwamen dus doorweekt aan bij de MacDonalds, maar geluk was ons eten lekker warm.

Op vrijdag had ik weer vrij, omdat de meiden naar hun vader gingen tot zondagochtend. Ik had op 11 uur afgesproken met een Nederlandse au pair om een ducktour te gaan doen. Dit is een toeristische bus die ook nog een rondje over het water doet. Onze gids vertelde erg leuk en we kwamen ook langs allerlei dingen die ik nog niet had gezien. Het rondje door het water was kort, maar het was leuk om eens met een amfibievoertuig in het water te varen. Alle amifibievoertuigen van dit bedrijf zijn gebruikt in de tweede wereldoorlog en dan vooral bij de landing op D-day in Normandië. Hierna hebben we wat rondgekeken op Leicester Square en Covent Garden. Om de dag af te sluiten kozen we voor een heerlijke afternoon tea. Het was allemaal precies genoeg, maar ik hoefde daarna geen avondeten meer. In de metro terug naar huis besloten we toch nog in Hammersmith uit te stappen en naar de primark te gaan. Hier heb ik sportkleding gekocht voor al mijn goede voornemens voor komend studiejaar.

Op zaterdag had ik met een andere Nederlandse au pair, Geeske, afgesproken waarmee ik al eerder naar Brighton was geweest. Met haar had ik om 12 uur afgesproken bij het metrostation vlakbij Harrods. We hebben ons heerlijk lopen vergapen aan alle dure dingen in Harrods en ons toch echt afgevraagd wie er nou een hakmes koopt van meer dan 600 pond. Als lunch gingen we naar Five Guys. Dit is een heel bekend hamburgerrestaurant wat ook wel te merken was aan de drukte. Ook kan je hier frisdrank krijgen met allemaal verschillende fruitsmaakjes er doorheen. We besloten om hievan een raadspelletje te maken. Het was nog best moeilijk om te raden welk drankje je kreeg voorgeschoteld van de ander, omdat alles even zoet en chemisch smaakte. Het leverde wel een hoop gelach op. Hierna zijn we doorgelopen naar de M&M store en de nickelodeon store. De hoeveelheid spullen die kinderen hier krijgen is echt absurd. Vervolgens zijn we doorgelopen naar Hamleys. Dit is de grootste speelgoedwinkel in Londen en je ziet overal werknemers met het speelgoed spelen. Ook hier kregen alle kinderen weer tassen vol speelgoed van hun ouders. De vakantie van kinderen in Londen bestaat dan volgens mij ook vooral uit het bezoeken van zo veel mogelijk speelgoedwinkels. In Hamleys kwam ik erachter dat ik mijn zonnebril was kwijtgeraakt en ik moest er natuurlijk wel één hebben. We konden dan ook niets anders dan even de primark induiken op oxford street. ;) Op wonderbaarlijke wijze was het er redelijk rustig en stond er amper een rij bij de kassa. Hierna besloten we om naar Camden Market te gaan. Camden town is een beetje de alternatieve buurt van Londen. Er zitten allemaal tatoeage en piercing shops, maar de huize zijn allemaal in leuke kleurtjes geverfd en er hangt een hele relaxte sfeer. Op de markt stonden allemaal eetkraampjes en leuke sieraden en kledingkraampjes. Nadat we alle kraampjes afgegaan waren was het weer tijd op naar huis te gaan.

Vandaag pas ik overdag samen het hun moeder op de meiden en een vriendinnetje en vanavond moet ik van 7 tot half 11 op ze passen en ze dus ook in bed leggen. Maandag en dinsdag pas ik ook op ze en dan ga ik dinsdagavond al weer naar huis!

Reacties

Reacties

René

leuk

Oma en opa

Met plezier gelezen en dinsdag welkom thuis!

Jacqueline

Londen is echt een leuke stad. Fijn dat je de tijd krijgt om rond te kijken.

Kim

Jaaa leuk weer!! VS omg , ik wil ook :D

jan van doremalen

leuk geshoped. heb je je retourticket al?
't was wel genieten .

jan van doremalen

hoe laat kom je aan en welk vluchtnr.?

Jacobine

Ik kom om 21.25 aan. Het vluchtnummer is KL1030

jan van doremalen

sorry ik heb je bericht te laat bekeken .prettige vacantie met je zusje(je.???)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active