Au pair in Londen!

Weekend

Het hele weekend had ik voor mezelf, omdat ze met z'n alleen naar hun opa waren. Op zaterdag ging ik naar Brighton met drie andere au pairs ( een nederlandse, een duitse en een spaanse). Ik had met het Nederlandse meisje afgesproken op clapham junction in de hoop dat we elkaar daar vonden en we verder samen konden reizen naar Brighton. Na enig gezoek vond ik haar gelukkig en konden we onze reis voortzetten. Het geluk was dat zij een engels nummer heeft met internet, zodat we met de andere twee meiden konden overleggen over waar we gingen meeten in Brighton.

Uiteindelijk spraken we af bij de Brighton pier, omdat de andere twee er al een tijdje waren en daar op het strand zaten. Omdat we rond 12 uur aankwamen, hadden we vreselijk honger en besloten we alvast iets van onze bucket list af te strepen, namelijk fish & chips. Nou ben ik niet echt een fan van vis, maar dit was toch wel iets wat ik graag wilde proberen. We doken de eerste de beste pub in een kregen een bord vol vis, patat en erwten. De erwten waren voor ons een grote verassing, maar blijkbaar krijg je die wel vaker bij je fish & chips als je het in een pub eet.

Na het eten hebben we de winkels van Brighton bekeken en zijn we zodra het beter weer werd weer teruggegaan naar het strand. Daar hebben we eventjes heerlijk gezeten op de kiezelstenen totdat er een grote dikke wolk voor de zon verscheen en we snel weer verder gingen met het bekijken van de winkeltjes. Het spaanse meisje moest helaas al vroeg weg, omdat ze anders haar laatste bus zou missen naar haar huis. Met z'n drieën zijn we daarna nog verschillende vintage shops ingedoken, die niet de goedkope prijzen hadden van onze tweedehandswinkels. Om de dag af te sluiten besloten we een heerlijke kop chocolademelk met slagroom en mini marshmellows te gaan drinken. Hierna gingen ik en het Nederlandse meisje weer terug naar Londen en bleef het Duitse meisje nog eventjes rondkijken.

Op zondag was het vieze weer van jullie overgewaaid naar Engeland en regende het de hele dag. Omdat ik niet echt heel warme kleding had ingepakt, besloot ik om naar een primark te gaan en wat warme sokken en een trui te gaan kopen. Ik wilde niet naar het centrum van Londen gaan, omdat het daar overvol zou zijn met toeristen die allemaal naar de primark willen. Het werd dus Hammersmith, een buurt ongeveer 10 minuten bij mij vandaan. De primark was heerlijk rustig en ik kon daarna ook nog even langs een supermarkt om wat fruit te kopen voor mezelf.

's Avonds kwamen de meisjes en hun moeder weer terug en moest ik oppassen van 7 tot 10. Dit betekende dus ook dat ik ze in bed moest stoppen. Het was niet heel moeilijk om ze in bed te krijgen, maar het was wel moeilijk om ervoor te zorgen dat ze geen films meer keken op hun laptop of niet nog 10 boeken uit hun boekenkast trokken. Uiteindelijk lukte het me toch om ze allebei te laten slapen. (ook al hoorde ik toch een kinderstemmetje toen hun moeder thuis kwam en ik in bed lag).

Vanaf vandaag heb ik mijn echte hele werkweek en gaan we elke dag een tripje doen. Hoe dat allemaal gegaan is, zal ik jullie weer vertellen aan het eind van de week.

Reacties

Reacties

Kim

Leuk verhaal weer!! Lijkt me toch nog lastig au pair te zijn..zul je zien dat je het tegen de tijd dat je er weggaat helemaal in de vingers hebt! succes deze week xx

Oma

Leuk Jaco,

Jacqueline

Geen fish & chips in oud krantenpapier meer?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active